Lilypie

Monday, May 24, 2010

He is.. [part2]

Hari-hari senyum.
Senyum senyum dan senyum.mulut ni seolah-olah sudah ad 'button' senyum. tiap kali teringat die, button tu automatic 'on'. [senyum].

imbas.jam 6.15 pagi.
Tidurku indah. lalu ku rasakan ciuman segar hinggap di pipiku. Ya Allah! Apesal indah sgt mimpi ni!.
"Sayang..".
Aku senyum, aku suka dengar perkataan itu keluar dari mulut die.
"Sayang, bangunla. Subuh sayang.."...
Erk, subuh??alamak! kelam kabut aku bukak mate..rupenyee..
"Syg sy ni, tersenyum2 ni nape? Syg tak mimpi la. Ni ha, sy tgh kejut syg sy ni..", die menghadiahi subuhku itu dengan senyuman sambil tersandar di sebelah kepalaku. dan aku..
".....". malu.
"Awk xpergi keje lg?", aku berseloroh.
Die hanya senyum dan mencium pipi sy. Aku kepelikan..
"Syg ni, hari ni sabtu la syg.."..
"Whoaaaaa!", jeritku dalam hati!
"Hehe..ok. Maaf sy betul2 lupe, sy masuk bilik air dlu ye..". malunyee aku. janganla die pikir aku ni suke klo die takde kt uma. sebb aku suke klo die ad, aku nak dgr crita die lg dan lg.wuwu.

kisah 'saya' dan 'awak'.
Kawan2 aku yg da kahwin sume panggil suami diorg "hubby","baby","abg(yg ni mostly la)" dan beberapa perkataan romantik yg laen.aku?hehe.masih lg panggil si die "awk".kenapa?entahlah. sememangnya tidak aku nafikan aku susah untuk rapat dengan orang yang tidak ku kenali dengan begitu pantas walaupun aku ni seorang yang peramah. walaupun untuk perkataan 'abg', lidah aku masih belum tegar untuk menuturkannya.jadinye, utk "awk", sila bersabar eh.hehe. maafkan sy, wak.

"Awk, sy mnta maaf sebb xpanggil awk a...ba..ngg.", Ya Allah, nak sebut perkataan abg tu punyalah cam perkataan tu emas.
"Takpe lah syg.."..die senyum sambil matanya kembali kepada buku yg sedang dibacenya.
"Hehe..sy..sy..mnta maaf awk.."..
"Muaaah!"..die cium pipi sy..
"Gulp!". Sy telan air liur.lalu merah padamla muka ku ini.
"...", sy ambil buku, betulkan tmpt duduk dan bace buku di sebelahnya dgn rase yg tidak dapat ditafsirkan.


Siapa dia?
"Siapakah dia?", lirik hati ini lagi..
"Aku pernah berselisih jalan ke tak ngn dia?..", fikiran aku mula mencorak2 memori lampau. kot2 ad yg terkena..
"hurm..", penat dan puas aku berpikir tp takde satu pun yg bisa meleraikan ungkaian itu..
"Ya Allah, siapakah dia..?"..
Dia yg terlalu pemurah dgn senyuman, dgn cerita ttg pengalamannya, ttg ilmu yg dipunyainya dan pemurah dgn kelakuannya yg baik dn lemah lembut sebagao seorang lelaki..

"layakkah aku?"...seakan menjadi pilu hati ini bila memikirkan ttg diri yg sesuai atau tidak menjadi seorang istri yg taat kepada suami yg soleh ini..

panggilan.
"Syg, mari sini kejap..."..suara die..
"Ok awk sy datang.." aku menyahut..

sekarang aku duduk disebelahnya...dan dia mula berbicara tentang hatinya terhadap sy..cerita tentang die, sy dan masa dulu..
"Ya Allah!", hatiku menjerit
.......................................................................................................................................................................

2 butir bicara:

::Damia:: said...

wah! best n saspen gak cite ni..
bile nk smbung? hehe..
kisah benar ke ni?

sibhuscollection said...

tak la mia..ni ilham dari mimpi..kuang3 ..tq mia sudi bace.. >,< insyaAllah, dlm mase terdekat jugak..hehe