Monday, March 29, 2010

weeehuuu!

i've been hacked!!! reli sad blogger-emoticon.blogspot.com

Wednesday, March 24, 2010

1..2..3..go!! - part 4

(tomey jewk blogger-emoticon.blogspot.com)

Tajuk: Nasibah dan hobi barunye.
Imbasan : 24 Mac 2010


Bersama dengan semangat hobi barunye, Nasibah melangkah ke pintu masuk dewan renang UiTM. Yang ni adalah kali ke dot dot..agagaga :)
motif crite ditulis : misi breaststroke berjaya :)

Crite bermula apabila latihan sebelum tidak berjaya kerana terlalu rileks dn selesa dengan gaya renang yg bese2 atau dikenali dgn renang kampung. Renang yg tidak memerlukan kuakkan tangan,hanya mengibaskan kaki dn sekali sekala mendongak keatas utk ambil nafas.

Crite semangat breaststroke bermula tatkala rakan serenangnya telah mencuba dan mencuba banyak kali breaststroke itu di depan mata nasibah, namun selalu Si aida hilang stepnye apabila di tengah jalan. Nasibah geram. Nasibah pikir .."Susah ngat ke breaststroke..??"..kebetulan, ad expert breaststroke hadir bersama nasibah dan aida. Kak Rah namenye. dialog bermula..

"Kak Rah...wat jap breaststroke..kite nak blaja ..ngeee..".nasibah senyum manis.
"Boleh..oke,tgok akk wat ea"...
"Baeklah...."..
'syuuuuuuuuuuuuuuuu...gedebush'..breaststroke digayakan..agk lame dalam 2 meter jauh..blogger-emoticon.blogspot.com
"Wow..lajudan rileks jek...".getus hati Nasibah.

"Cane cbah??"...kak Rah tanya Nasibah..
"Okek2..kite try ...hee"...

Dimulai dengan gerakan menguak tangan...kuak dengan luas2 sampai pandai..
Seterusnya, kuak kaki sehingga nmpak mmg cm katak berenang...
seterusnya synchronization antara kedua2 pergerakan..
akhirnya..

Kategori:
1. tangan - pass
2. kaki - pass
3. nafas (mendongak amek nafas) - pass
4. synchronization - pass

alhamdulillah..
"Alhamdulillah.. cepatnye cbah blaja..xsampai sehari pon ..".kak Rah memuji.
"hehe..malu ." ...Nasibah membalas.
'Alhamdulillah,insyaAllah utk Islam'...getus hati Nasibah..

"Aida, beat me..".sengaja mahu mencari lawan utk menilai tahap kepandaian breaststroke nye..
"okeh..".aida tersenyum manis ..plus penat berlatih..
'gedebush...........'

"huwaaaaa..cbah xaci,da pndai ..meh nk ikat kaki tuh"..haha
"ahahaha..ikatla.."mengejek...

p/s: da kawen nti nak aja usband berenang, klo dye xpandaila.pastu ad baby nk aja baby berenang dr kecik lg..agagaga blogger-emoticon.blogspot.com






blogger-emoticon.blogspot.com

Friday, March 12, 2010

1..2..3 go! -part3

Imbasan : 13/3/2010..(besdaY qoyim)

nasibah menghadap laptopnya. Surf FB, baitulmuslim (eceh), ILI (iluvislam) dan tidak lupa untuk melayari blog2 rakan2 yg laen..
tetiba....

ym 'Aken_fear95' mengjenguk dan menyapa nasibah...
"salam akak.." ..adik2 ku di sane ..(izzah, ilah, dhira, aup, dan amer) ..maklumla cuti sekolah mase ni...hihi blogger-emoticon.blogspot.com
"salam adikku2..." nasibah menjawab dengan rasa seronoknya ..hik3blogger-emoticon.blogspot.com

"bla...bla...bla..haha..hoho..huhu"...seronoknye nasibah apabila dapat berchatting dengan adik2nya yg tersayang..huhu.
point2 bercerita :
1. tanya khabar? sihat ke idak? sampai uma bile?..
2. cite berkenaan masalah duniawi..hp.. motosikal..kete..kolam tepi uma..tv..astro..tenet..etc..ngeh3
3. cite berkenaan belajar.. amer --> SPM , aup --> PMR, dhira --> UPSR..hoho..emak ngn ayh bermalam2 dgn tahajudnya..Allah..
4. cite masalah semasa . lebe kepada menasihat . hati ke hati dr akk kepada adik2..
5. .......hehehe..
~
"amer auf..mathurat jgn tinggal, tu pendinding korang tu..sekarang ni mcam2 bole jadik.."..
"SPM wat betul2..lillahita'ala..target mesti betul2...", aim for ace bak kate cite jepun tuh..ngeh3 ^^.
"akak, nmpk x kitorg??", adik ilah jerit melalui microphone thru ym..hek3
"xnmpk la dik..suh abg invite webcam kat akk..", hehe...
' aken_fear95' invite you to see his/her webcam...accept!!!
"akak nmpk x kitorg?"..adik ilah jerit lg...
"nampaaaak!!~~"...rindu..rindu...rindu...aaaaaaarrrrh!!~~
bile da bg webcam, mcm2 la aksi yg diorg buat..muke senyum, monyok, tunjuk gigi, tunjuk peyut, tunjuk smileys yg pelik2 lg la xterkata..kelako woo00oo!!~~blogger-emoticon.blogspot.com
"akak bile nak balek??"..mereka bertanya..
"jap g akk sampai"..
"tp dlm mimpila..wakakaka XD".nasibah bersenda...hehehe
"akak ni...", mereka membalas dengan hampa..
"bah, nti ko amek aku bwak pegi bookfair kt sane.."..aup megajak dgn penuh harapan...blogger-emoticon.blogspot.com
"hek3...oke3..nti akk bincang ngn abg.."..tak semena2,adam pon termasok dlm rancangan nasibah...ngeh3
dan akhirnya..nasibah menganjurkan pada adik2nya utk mendownload cite dr syok.org..ini adalah kerana dirumah tiada tv..ngeh3..ayh telah berkeputusan utk xgune tv...alhamdulillah...blogger-emoticon.blogspot.comtp bg adik2 ku??diorg akanblogger-emoticon.blogspot.comhahaha...
"ok la bah..aku nk tgk2 cite pe yg best..".ameer mencelah..
"oke2,papehal inform akk.."nasibah menamatkan critera adik bradik ini..
"kim salam mak ayh, salam 'alayk", hehehe...bahgienyew..blogger-emoticon.blogspot.com

nota kaki : thanks to Allah sebb kurniakan daku adik2 yg membahagiakanku, yg bisa buatku menangis,ketawe dn gembira..aku sayangkan mereka tersangat3!~ Allah..~ smg Allah lindungi mereka sentiasa...>,<>,<
nasibah bahgia...daa~~

Saturday, March 6, 2010

1..2..3..go! -part II

imbasan : januari 2010, rumah sewa.

Hp menyanyi.."Sweet Home calling!"..nasibah tersenyum..:)
"Assalamualaikum..." nasibah memberi salam.
"Waalaikumussalam...akkkaaaakk!" adik Ilah punya suaralah..detik hati nasibah..
"Ye dik,nape??"nasibah bertanya..
"Bile akak nak belikan beg adik tu??", soalan itu...huhu
"Nanti akak nak balik uma akk belikanla..ok?", ..
"Yelah,akk balik bile?"..
"Lg seminggu je...huhu"..

Adik ilah ni, selagi tak dapat ape yg dihajati selagi itula die akn menanyakan ttg brg yg diminta.sungguhla budak kecik ni. sayang sgt kat dye.ngeh3 blogger-emoticon.blogspot.com klo da tepon akak die tu, mesti tny psal beg dye. kotla nak tny akk sihatke? da makan ke? akk nak nak guke2 ke? ok la jgak..blogger-emoticon.blogspot.com
seminggu berlalu..

imbasan: februari 2010, rumah...

nasibah lalu dihadapan adik Ilah yg sedang khusyuk berimaginasi dengan brg mainannya yg tak bernyawa itu..
1..2..3..go!

"Adik..."..
"Ape?"..
"Org gila ckp sorg2 tau.."..
"Adik ni org gila la eh..?", nasibah yg saja mahu menempah kemarahan adiknya..
".......", adik ilah tahan..
"Adik gila eh,adik ckp sorang2?"....saje mahu meletupkan gunung berapi..
"akk ni nape ha!!!!!"....trus menarik pipi nasibah,lalu dicubit2 sekuat hatinya, di tarik rambut nasibah dn dicubit2 badan nasibah...
"hahahahahaha,,,geli2!!!!".....
"amik ni (smbil cubit)...sape suruh kacau adik"...seolah2 bg amaran...
"wekwek..."hahahaha....


adik Ilah yg manja dan berdikari...love her very muchblogger-emoticon.blogspot.com

1..2..3..go!



blogger-emoticon.blogspot.comRindu kat adik ilah...teringat kt dia...
imbasan : februari 2010, ruang tamu.
cuti sekolah..

Nasibah berjalan keluar dari biliknya ke ruang tamu. Dia ternampak adik Ilah sedang khusyuk melayan perkakas permainannya sehingga tidak perasan yg kakaknya mahu lalu didepannya....tetiba...

"Praaaaaaaaank!!!"...nasibah meyepak sume perkakas permainan adik Ilah..
"Akk ni nape??tetiba jek ! " adik Ilah. Sambil menghadiahkan jelingan mata dari matanya yang besar itu...
"Hahahaha...akk terlanggar la dik..." nasibah tersenyum sinis...
Nasibah yang suka membuli adik Ilahnya itu..hihi...dia terasa puas...tapi itu belum ckup lagi....

sekembalinya dari bilik emaknya di ruang hadapn..
Nasibah akan lalu di hadapan adik Ilah kembali...tiba saatnya....

"Praaaaaaaank!!!" permainan bertaburan...
"Hahahahahaha....tak sengaja la dik,kecik sangat mainan tuh"...sukanya Nasibah..
"Akk ni!!!" adik ilah jerit. dia berdiri dan meligan akknya hingga ke dapur.
Nasibah sembunyi belakang maknya, adik Ilah tarik baju Nasibah dan mencubit sekuat hatinya di tangan kakaknya..Nasibah hanya ketawa sampai mengah.blogger-emoticon.blogspot.comSungguhla si akak dan si adik ni...


rindu kt adik Ilah....blogger-emoticon.blogspot.comrindu nak sepak mainan dye...blogger-emoticon.blogspot.com hehe..

to be continued...


Wednesday, March 3, 2010

Aasif..

Sunyi...selubungi malam...
Mengusik minda yang terlontar jauh...
Masih hangat terasa ...
Tangan yang membelai yang mengusik manja...
Daku damba kasihmu...
Biar jadi pedoman...
Buat penyuluh jalan kugapai impian...


Angin...kau nyanyikan lagu...
Untuk permataku...tenang selalu...
Bayu...sampaikan berita...
Daku kini ceria...aman dan bahgia...
Selimutkan rinduku bersama malammu...


Hadirlah...kau dalam mimpiku...
Agar kau selalu...ada disisiku...
Rindu belaian kasihmu...Rindu senyumanmu...
Penawar lukaku...
Dengarkan laguku...hadiah untukmu...
Jasa dan baktimu ku kenang selamanya...


Dikaulah cahaya...
Bila malam menjelma...
Kasihmu membawa ke syurga...
Dan redha yang Esa...

aasif.. aasif jiddan pada insan yg telah bersamaku hampir 4 tahun kerana melukai dirimu..aku tidak berniat menyakitimu dengan kelakuanku serta kata-kataku..namun aku memikirkan tentang masa depan kite yg seharusnya berakhir dengan baek..mg kamu lalui hidupmu dengan penuh rasa kecintaan pd Allah ..dn bukan kerana manusia.. aasif..

~nasibaHusna~

Monday, March 1, 2010

Berubah ??

blogger-emoticon.blogspot.comnangis je hari ni..eiii! maluu..kui3..manyak cgt wat mnde yg Allah xsuke, kan da sedih jek..mg Allah pandu hati ni menuju jalanNyablogger-emoticon.blogspot.com

think positive yaah!~ blogger-emoticon.blogspot.com