Lilypie

Monday, November 16, 2009

Strawbery! Carrot! Rabbit!

Butir-butir bicara yang tersalin di kamar hatiku..
Adaptasi dari filem "ketika Cinta Bertasbih"..huu


Ayyatul Husna ,

"Bagiku
Cinta adalah kekuatan
Ia ada kemampuan
Mengubah duri menjadi mawar
Mengubah cuka menjadi anggur
Mengubah malang manjadi tuah
Mengubah sedih menjadi riang
Mengubah syaitan menjadi nabi
Mengubah iblis menjadi malaikat
Menjadi sakit menjadi sihat
Mengubah kedekut menjadi dermawan
Mengubah kandang menjadi taman
Mengubah penjara menjadi istana
Menjadi amarah menjadi ramah
Mengubah musibah menjadi muhibah
Itulah cinta!


Anna Althafunnisa',

"Bagi saya, rasanya kalau saya nyatakan dan huraikan dengan panjang lebar..
Rasanya membuatkan saya malu dengan ucapan saya sendiri.
Biarkan lidah sudah menghuraikan dengan jelas
Rasanya tanpa lidah pun cinta lebih jelas lagi
Sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya
Kata-kata akan pecah berkeping-keping ketika bab cinta
Dalam menghuraikan cinta akal terbaring tak berdaya
Bagaikan keledai yang terbaring dalamlumpur
Cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan!"

"Saya cuma mahu seperti Fatimah yang selama hidup berumahtangga dengan Ali bin Abi Talib, dia tidak pernah dimadukan. Dan saya mahu seperti mana Siti Khadijah yang selama hidup berumahtangga dengan Rasulullah s.a.w juga tidak pernah dimadukan. "


~ sibhus ~

0 butir bicara: