Lilypie

Sunday, May 31, 2009

~~Sepi~~


Sbentar tadi aku menerima panggilan dari ahli Haluan Remaja bertanyakan tentang jumlah fasi yang ade adakah mencukupi atau tidak..?? (aku menguruskan bahagian menjemput fasi@urusetia bagi KKM9 nti) .Jika diikutkan senarai yang ada padaku, ia sudah mencukupi namun saudara tersebut menanyakan dan juga menyatakan bahawa ade seorang muslimah yg dirasakannya layak dan berkaliber utk menjadi fasi bagi Kem Kembara Muda kami itu. Dan aku berkata kepada adik tersebut, aku akn discuss hal ini bersama ajk yg laen.

>> Apa kata hatiku? ~ secara jujurnya ingin aku katakan bhw aku tidak pernah menerima kes seperti ini. Aku jadikurang ketahuan utk melakukan tindakan apa ke ats kes tersebut. Adakah membenarkan dan menjemput muslimah itu untuk menjadi fasi atau perlu buat apa sbenarnya ni?? Adakah dia akan terus bersama kami dan mem"follow-up" adik2 kem nti sehingga adik2 tersbut dapat istiqamah di jln da'wah dan tarbiyah mereka. Adakah aku perlu mengajak muslimah tersebut utk pergi ke program2 haluan kami terlebih dahulu..aku kebingungan...wahai sahibah sefikrahku...tolonglah aku..ya Allah! Aku terima ujian ini dengan redha. Ya Allah! terima kasih kerana Kau masih memberi aku ujian. ya Allah......Kerana, muslimah yg dinyatakan di atas adalah bukan dari kalangan ahli Haluan. Bg aku, sekiranya dia ingin menjadi fasi adalah tidakkeberatan utk kami (ajk Haluansiswa) utk menjemput muslimah itu untuk bersama kami di kem nnti..


~s-i-b-h-u-s~

9 butir bicara:

Safi ArRahman said...

salam. juz giving some opinion. mayb we could train her first as a committee (urusetia) instead of facy. Allahu'alam

sibhuscollection said...

salam, tq safi...abes klo ikutkn fc+urusetia skg ni da ckup...ke xpe je klo kte ajk dye?

Husna Sani said...

boleh je ajak,
utk tugas2 khas,
he he he,
pd masa yg sama boleh dia tgk dan perahti,
n faci2 yg len kena tunjuk contoh yg baik la..

just my opinion..
teringin nk jd faci, tp..
hu hu hu

Husna Sani said...

ops, silap,
'perhati'..

sowi

Husna Sani said...

tp, klau dia sanggup n sudi utk bersusah payah, sgt bagus..
tgk jgk keadaan dia..

byk lak post, sori, idea baru muncul dr kotak fikiran, he he he

sibhuscollection said...

jadi keputusannya sekarang..
apa yg sy akn ketengahkan nnti ialah..

>> ana akn ketengahkan ttg muslimah ni..then, ana cube utk serapkan dye masuk ikut serta kem ni sebagai urusetia dan kite akn follow up dye..dn klo dye leh susah utk DnT kite neh, kite akn serap terus dalam Haluan..insyaAllah, smg Allah permudahkan urusan kite dlm nk bekerjasama demi Islam..

cmne??

sibhuscollection said...

Husna n safi....ana xkesah je la..memang sgt3 perlukan sokongan dn bantuan dari kalian, serta sahabat2 yg lain jua... =.=' ana ni tersgtla dhaif dn muda lg raseny dlm nk berjalan di atas DnT ni..teori byk tau tp praktikalnya masih kurang lg..ya Allah..sedih nyee =.='

Humayra' said...
This comment has been removed by the author.
Humayra' said...

assalamualaikum..
just found ur blog.. ana nk linkkan boleh kak?

pd pendapat ana.. bgus juga bg muslimah tu join.. as an ajk dlu.. sbnrny muslimah tu pn target mad'u jgk.. doakan agar hati dia akn terikat dgn DnT.. just my two cents la...