Lilypie

Sunday, May 31, 2009

<< MomMa >>


(edited by Me :) using photo impression )

Kelmarin aku baring disebelah tubuh makku yang lesu. Keletihan melayan anak-anak dan membuat kerja-kerja umah. Sian mak.. =.= Lalu fikiranku melayang pergi menyinggah sepi satu persoalan.."Bagaimana jika aku sudah berkahwin kelak?adakah dapat aku bertemu mak salu?" ....aku terus memelukmak, mak sudah lena saat itu..aku mengeluh kebingungan.. "dapatkah aku memeluk mak cmni lg nti bile da kwen?"... =.=' alalala...xnk kawenla cmni..."nti somi aku kasik ke aku balik tiap ari klo tiap kali tu aku rindu kt mak aku"..apakah ??? haha.. tenang weh ble dpt peluk mak...da la aku ni manja, mak salu mengalah ngn aku, salu bersungguh2 buat pape tuk aku..asal ade miting, kem, jd fc, jd urusetia, nk gi kedai, nk gi bli bg, nk g jln2 ngn kwn, jln2 ngn family mesti ade je pape yg dye akan tolong aku. best giler la!!! Syg mak..muaaaaaaah3! "jadi, apakah yg telah aku kerjakan utk membalas jasa2 dye??" ...."xterbalas"....adoiyai! sedih skali... =.='


xhairanla klo aku begadoh ngn adik2ku yg laki, akan ku jerit "mak tgok adam tu, tgok qoyim , tgok amer tu...".. aritu mase kt kampung atok aku suh masak gulai ikan jahan..raseny semalam aku da masak asam pedas..dan klo ikut pengalaman yg aku ade, asam pedas ngn gulai ni resepinye lebe kuang same...cume gulai ni kuah dye banyak cket..lalu, aku pon gi la amek tepon, tepon la mak kt uma sane.."mak, atok suh masak gulai...em, ape beza asam pedas ngn gulai mak?"..walopun aku tau jopannye ape tp aku tny gk kt mak utk 1 kepastian...weeehuuu! jopan aku betol beb..hehe..mase mak aku bgik jopan, relax je dye jwb..die tau aku ni kaki bangku dap0..kikiki :p ya Allah! penyabar sgt3 la mak aku.. mase awl cuti ri tu dye ade ckp.."mak nk tgok akk dok dap0 sepanjang cuti sem ni ye.." dgn sepenuh harapan tu aku rasa...tp apekah jadinya sehingga sekarang...jeng3...aku pegila dap0 tu masak tp mesti mak di sisi....da kawen nti???adakah mak akn disisi??oh ye, mestila (di dalam hati ni ha)...weeehuuu!


mase aku form 5, aku penah mimpi mak nazak....sedih sgt..mse tu owg sume da bgun subuh...aku je xlg sibuk dgn airmata yg xnk brenti mase tu. dlm mimpi tu, teruk aku kene basuh dgn makcik jiran uma ku tu, dye kate aku xjga mak, xbg mak mkn ubt..sakit aku, da la sedih mak sakit, makcik tu mara2 aku plak lg...mmg aku da lemah longlai mase tu...mase aku terjaga tu, basah katil aku bkn kena air lain tp air mata aku yg xnk brenti. sampai tersedu2 aku walopun mase da sedar..ya Allah! apakah?? aku terus amek wudhu' dan tunaikan solat subuh dalam keadaan yg amat memilukan...ayh mak adik2 sume pelik tgok aku..pas abes je aku solat aku terus peluk mak...=.=' sedih sgt raseny...aku xpenah cite kt mak aku psal mimpi tu, korang lak yg aku citekn..huhu..


so, nk kawen ke x ek?

~s-i-b-h-u-s~

4 butir bicara:

..::بشرى::.. said...

ooiii3!...kawen la bagus...berbakti pada somi akn menyebabkan mak dapat pahala,sbb dgn hasil didikan mak la...anak dia taat kt somi...ingat xcite tu...jgn xjadi nk kwen la...ade yg kene sekeh kang! haha
psl nak balik...mintak ar somi balik tiap2 bulan,susah ajak somi duk rumah mak kt kg...haha

sibhuscollection said...

uhuk3! baeklah...haha..kene mara wooo.. :) tenQ di ats keprihatinan anda... =.='

Safi ArRahman said...

hmm...i could sense something not rite here...i'll talk to u wen i get to c u iAllah.

btw, don b naughty2 wif ur mum na...ngeh3.

sibhuscollection said...

yep safi..nti kite talking k..:)