Lilypie

Saturday, May 9, 2009

€.._- - BaYu , BaWa NaFasKu PeRgi - -_..€

Aku tahu aku tidak sempurna...
Aku tahu aku nakal di waktu zaman sekolahku...
Aku tahu aju tidak sebijak dan sepandai berbanding teman - teman sekolahku yg lain..
Aku tahu ilmuku tersangatlah ceteknya..

Tetapi, itu sume tak bererti yang aku seorang tidak punya agama..
tak bererti aku tidak punya jati diri..
tak bererti aku tidak punya maruah dan harga diri...

Aku ada Allah sebagai Rabbku..aku sedar itu...
Aku ada Rasululullah sebagai khudwah hasanah ku..aku sedar itu..
Aku ada Islam sebagai agamaku...aku sedar itu...

Namun, Allah tetap akan menghantar sang ujian utk menguji keimanan seseorang hambaNya itu..
Dalam gelodak jiwa remajaku ini..
Sudah berkali2 aku tersungkur..
Aku terkeluar dari batas2 yg telah Allah tetapkan...
Aku lalai..aku leka...
Alhamdulillah...Allah beri lagi peluang utk aku terus hidup..
Mungkin utk aku memohon ampun dan bertaubat serta kembali kepadaNya..

Ya Allah..
Aku sedih dengan diriku ini..
Aku malu denganMu...
Aku xlayak utk ke syurgaMu..
Namun xjuga sanggup ke nerakaMu ya Allah...
Terimalah taubatku ya Allah...

Sungguh berdosa diriku ini...
Sungguh kerdil diriku ini....
Lindungilah aku dari syaitan laknatullah itu..

Ya Allah, aku mohon kekuatan darimu..
Kuatkanlah aku ya Allah...

Allah....

s-i-b-h-u-s

0 butir bicara: