Lilypie

Thursday, August 20, 2009

Aku melakar sepi~~

Aku melakar sepi ke sebuah perjalanan yang penuh dengan sandiawara drama dunia...kadang aku tabah kadang aku terpesona..saat aku tabah, aku mengucap syukur panjang kerana masih diselamatkan dari keonakkan dunia yg selalu melampaui...namun...salah duniakah?? tidak! tetapi salahkan manusia yang selalu membuat keonaran di dunia ini..aku menjadi benci dengan kepura-puraan mereka...senda gurau yang tiada pahala, tapi apakah mereka sedar yang mereka sedang menempah tiket dosa??

Allah sudah banyak menjelaskan di dalam al-Furqannya bahawa telah banyak nikmat yang telah Dia berikan pada hamba-hambanya, namun...apakah balasan kita untuk Allah kita?Ape????aku seperti tahu apa jawapan yang bakal manusia-manusia jawab..."kami guna kaki kami untuk clubbing laa","kami guna tangan kami untuk meraba orang, untuk mencuri, untuk membunuh, untuk mencemari diri kami sebenarnya"...

Kadang-kadang kita merasakan diri kita ini kita yang punya, sedangkan itu namanya "tak sedar diri"...aku menangis..terlalu mudah manusia mencerca manusia lain tanpa usul periksa...di manakah otakmu???! nama saja pelajar U, tp fikiran macam sampah...nauzubillah!..ya Allah, ampunkanlah kami :,( ampunkanlah kami seandainya kami terlupa atau kami terlalai dalam beribadah kepadaMu...oleh itu sedarkanlah hati kami selalu... :,(

~N~

2 butir bicara:

..::بشرى::.. said...

sabar la...hari2 bahagia itu pastu tiba

sibhuscollection said...

syukran...>,<